Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Octavia 2 sprzęgło?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Octavia 2 sprzęgło?

    Byłem wczoraj na Shellu na Jarotach przed 7:00, ale Cię nie widziałem A jeśli chodzi o futbol, to dobrze, że remis, bo mogło być duuużo gorzej.

  • #2
    [O2] Octavia 2 sprzęgło?

    Witam, mam pewny problem.

    Octavia II 2006rok 1.9tdi

    Jadąc autem z prędkością koło 80 (koło komina) i mniej, nic się nie dzieje.
    Ale pewnego razu wyruszyłem w trasę autostradą, leciałem ponad 120 i ponad, zwalniając do poboru opłat, odziwo się zdziwiłem, że mam miękkie sprzęgło (poszło w dół) i nie mogłem ani z redukować ano zrzucić na wcześniejszy bieg.
    Po zatrzymaniu się, sprzęgło wróciło do swych wcześniejszych wysokości, czyli wszystko wporządku i biegi lux wchodziły i wszystko elegancko. No jak ruszyłem, wszystko dobrze.
    A póżniej jak znowu leciałem szybszą prędkością stało się dokąłdnie to samo.

    Odziwo koło domu jadąc, prędkością do 100km jest wszystko OK.

    Dostałem od pierwszego mechanika 3 powody
    Płyn hamulcowy ( który wymieniłem, jak mi powiedział, bo był czarny) ale po tym nadal powtarzało się.

    Sprzęglik i pompa od hamulca. tych dwóch rzeczy nie wymieniałem, bo wydaje mi się że gdyby to była tego wina, to by cały czas się coś działo ze sprzęgłem, a nie tylko przy prędkościach.

    Drugi mechanior, powiedział mi że "docisk" przy sprzęgle, ale też nie napewno.
    Jak wymieniać docisk to i całe sprzęgło, koszt = 1000zł plus robocizna.

    Ale wydać około 1500ziko na coś co nie jest pewne?
    Mozę panowie jakiś inny pomysł? Pomocy

    Komentarz


    • #3
      ice, rozumiem, że silnik to BXE. Postawiłbym na wysprzęglik, choć opcja z dociskiem też jest możliwa ( a nawet obie te opcję mogą być ze sobą powiązane ). Wysprzęglik w oryginale to ok. 250 pln a wymiana jest w miarę prosta ( czytaj tania ) więc od tego bym zaczął.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz


      • #4
        Hmm szczerze powiedziawszy to od niedawna interesują mnie octavię ( a teraz mnie wzieło)
        A niewiem co to za oznaczenia silników. bxe i inne.
        gdzie to można wypatrzeć.?

        I nadal czekam, na dalsze konwersację na temat.

        Komentarz


        • #5
          Oznaczenie silnika powinno być na naklejce na pokrywie paska rozrządu, na naklejce w bagażniku ( pod tapicerką podłogi, na lewo od koła zapasowego ) i takiej samej w książce serwisowej. Jest tam też oznaczenie skrzyni biegów ( jak masz silnik BXE to pewnie będzie skrzynia JCR ).

          Ja miałem taką przygodę z poprzednią OII ( BXE ), że na rozgrzanym silniku, po intensywnym używaniu sprzęgła ( np. kilka minut w korku, albo kilka ostrych startów pod rząd ) sprzęgło zaczynało się ślizgać. Serwis postawił na winę docisku ( że niby po rozgrzaniu miękły sprężyny ), wymieniłem od razu cały komplet razem z dwumasą ( przebieg ok. 90 tyś ). Pomogło... na jakieś 10 dni, potem uślizgi pojawiły się znowu. Miałem na drugi dzień podjechać do warsztatu, żeby podmienili też wysprzęglik jednak nie dałem rady, bo rano pedał wpadł do podłogi i już nie wysprzeglało. Po wymianie wysprzęglika problem zniknął i do sprzedaży ( coś koło 130 tyś km ) nie powrócił.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz


          • #6
            dzięki za radę, zapewnę zacznę od sprzęglika, tak jak sugerujesz.

            Ale oczywiście, jak ktoś miał jeszcze podobną sytuację to prosiłbym napisać.

            A jutro jadę do sklepu zapytać się ile będzie mnie kosztować, po rabatach ;D

            Komentarz


            • #7
              Wysprzęglik?

              Odgrzewam temat, jeżdżę Octavią II 2.0 TDI 140 KM, raz na miesiąc zdarza mi się mieć podobny problem, sprzęgło łapie bardzo nisko i nie chce odskakiwać. Najczęściej zdarz się to w długiej trasie autostradą. Wtedy zatrzymuje się (jak mam gdzie), podpompowuję i wraca do akceptowalnego poziomu. za tydzień mam trasę na kilka kkm i chciałbym to w końcu naprawić, czy ktoś rozpoznał temat ? Czy wymiana wysprzęglika w skrzyni biegów załatwia sprawę?
              Z góry dzięki za pomoc.

              Komentarz


              • #8
                Na poczatek wymiana plynu hamulcowego, bo wyglada jakby rozgrzany plyn powodowal problemy. Potem wysprzeglik
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  Dziękuję za info Maicroft. Wybacz za pytanie - rozumiem, że wysprzęglik to urządzenie w skrzyni biegów a nie pompka pod pedałem?

                  Komentarz


                  • #10
                    U mnie byly podobne objawy i padl wysprzeglik przy skrzyni, ale to bylo w 1.9TDI.

                    W 2.0TDI wysprzeglik jest w samej skrzyni i wymienia sie go zazwyczaj ze sprzeglem.
                    Jest jeszcze pompka pod pedalem sprzegla. Najtaniej i najprosciej zaczac od wymieny plynu i odpowietrzenia ukladu sprzegla.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      U mnie dziwny problem się pojawił :

                      Auto nalatane ma 102tyś ... czyli tyle co kot napłakał ale użytkowane głównie w mieście.
                      Od kilku dni podczas ruszania a w szczególności pod górkę na zimnym silniku słychać podczas puszczania sprzęgła i dodawania gazu taki dziwny dość głośny dźwięk ... coś w rodzaju tarcia jakby metal o metal.Takie dziwne chrupnięcie.Na drugim biegu i pozostałych taki efekt nie występuje.

                      - nie telepie na biegu jałowym
                      - łapie z dołu normalnie
                      - przyspiesza normalnie
                      - mocy nie traci
                      - drgań na pedale brak

                      Cóż to może być ?
                      chip ... chip huraaa !

                      Komentarz


                      • #12
                        Ciężko stwierdzić nie widząc i przede wszystkim nie słysząc auta,nie spotkałem się z podobnym problem,co prawda metaliczny dźwięk juz nie raz u mnie był,ale to klocki lub ręczny który nie odbił jak należy. Problem występuje tylko podczas ruszania>
                        www.sklepmartec.pl - sklep motoryzacyjny.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zaryzykowałem! Przed długą trasą wymieniłem płyn hamulcowy i wysprzęglik przy skrzyni (okazało się, że jest tam gdzie w 1,9). Przejechałem prawie 4000 km i sprzęgło działa bez zająknięcia. Płyn miał normalny kolor jesli to ma znaczenie. Dzieki Miacroft!

                          Komentarz


                          • #14
                            W końcu nadszedł TEN DZIEŃ - Moja idealna, wychwalana, ukochana Octavia, po raz pierwszy od nowości, się zepsuła :!: Przebieg 102 kkm.
                            (nie liczę dwóch pierdół - zamka w tylnej klapie i rozłączenia się wężyków spryskiwacza - po raz pierwszy wczoraj zepsuła się naprawdę)

                            Podczas manewrowania wstecz najpierw poczułem, że pedał sprzęgła, po wrzuceniu biegu na luz, nie odbił całkowicie do góry. Za chwilę kolejne manewry wyraźnie pokazały, że pedał nie odbija. Podjechałem pod dom, ledwo, pedał wciągnęło do podłogi, napęd był zesprzęglony, samochód powoli jechał, mimo że pedał w podłodze. Zajechałem te parędziesiąt metrów na miejsce i zdławiłem silnik. Po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. Korzystając z weekendowych luzów na drogach pojechałem z Gdańska na parking serwisu w Sopocie, gdzie w przyszłym tygodniu auto pójdzie na warsztat. Jazda odbyła się bez objawów. Ale auto po takim numerze straciło wiarygodność. W serwisie mam planową wymianę płynu hamulcowego (ostatnia w 10.2012) i każę wymienić wysprzęglik, bo z tego co poczytałem na Forum, to on jest najczęstszą przyczyną problemów. Nie zamierzam bawić się w akcje typu - "teraz przecież działa ok, więc niech pan przywiezie samochód jak się znowu zepsuje". Za dużo stresu, pewnie rozkraczyłaby się gdzieś w trasie i za lawetę zapłaciłbym więcej niż za wysprzęglik, więc zawczasu wolę wyeliminować najbardziej prawdopodobną przyczynę wczorajszej usterki.

                            Octavia w końcu sama poprosiła mnie o serwis, bo od paru miesięcy wciąż nie mogę tam dojechać. Kiedyś planowałem wymianę rozrządu przy 90 kkm, potem wydłużyłem do 100 kkm, teraz mam 102 i planowałem pojechać we wrześniu... No to pojechałem w sierpniu Przy okazji, zgodnie z wcześniejszym postanowieniem, będę robił panewki i śruby korbowodowe. Może więc niespodziewana awaria sprzęgła uchroniła mnie przed czymś grubszym

                            M.

                            [ Dodano: Sob 23 Sie, 14 11:06 ]
                            W moim, wyżej opisanym, przypadku przyczyną okazał się wysprzęglik. Był już wyciek płynu.
                            ASO zaleca wymianę wysprzęglika + pompy jednocześnie. Oczywiście wymieniłem wysprzęglik.

                            Przy okazji wspomnieli o O2 przywiezionej na lawecie spod bramek na A1 - sprzęgło weszło w podłogę i biegu nie dało się wyjąć. Gość nie ryzykował dalszej jazdy i przywiózł samochód na lawecie, wymiana elementów j.w.

                            M.
                            666 4U

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X